دلیل بوی بد دهان چه چیزی می تواند باشد ؟

وقتی یک فرد دهانش را باز می کند و تنفسش را آزاد می کند بوی بدی می دهد و موقع صحبت کردن، حس ناخوشایندی را ایجاد می کند.گفته می شود که شایع ترین علل بوی بد دهان، به دلیل مشکلات مربوط به دندان است و 20 درصد از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند.


بوی بد دهان یک مشکل رایج در زندگی می باشد که طبق تحقیقات موسسه عمومی دندانپزشکان ، در بیش از 90% موارد، این بو از دهان، گلو و لوزه ها می باشد. بوی بد دهان یک بیماری است که باعث درد و یا سایر مشکلات جدی نمی شود


هالیتوز نام پزشکی این مشکل است و می تواند باعث خجالت فرد و یا حتی منزوی شدن او شود اکثرا تصور می کنند که این بوی بد فقط از دهان ایجاد می شود و به همان جا نیز ختم می شود اما این موضوع می تواند بخاطر مشکلات مختلفی در زبان، بینی، لثه ها، لوزه ها، مجاری گوارشی ، معده اایجاد شود.


بوی بد دهان می تواند موقت باشد و یا می تواند به دلایل مختلف ادامه داشته باشد این مشکل یک بیماری دندان است. اما می تواند نشانه ای از یک شرایط پاتولوژیک جدی نیز باشد .در دهان هر فرد انواع مختلف باکتری ها که توسط تجزیه پروتئین به اسیدهای آمینه تشکیل شده اند، وجود دارد که این یکی از علل مستقیم بوی بد دهان می باشد.


Image result for ‫بوی بد دهان‬‎

  ادامه مطلب ...