طرز تهیه چلو ساده

طرز تهیه برنج آبکش و برنج دمی

برنج آبکش کردن، ممکن است سخت و وقت‌گیر به نظر بیاید اما با دانستن چند نکته اساسی می‌توانید به راحتی آن را آماده کنید و لازم نیست نگران خوب از آب درآمدن آن برای مهمانی‌ها باشید. نکات و طرز تهیه برنج آبکش را در ادامه بخوانید.


 طرز تهیه برنج آبکش
ادامه مطلب ...

طرز تهیه ناگت مرغ

 

طرز تهیه ناگت مرغ

ناگت مرغ یکی از انواع ناگت های پر طرفدار و بسیار خوشمزه در سراسر جهان است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دار خیلی فوری هم آماده سرو می شود. ناگت مرغ شباهت زیادی به کوکوی مرغ دارد البته همانطور که می دانید ناگت ها به صورت سوخاری طبخ می شوند

ناگت مرغ

 

ادامه مطلب ...

طرز تهیه آش گوشواره خوشمزه

آش گوشواره یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه می باشد که بیشتر در شمال خراسان و نیز آذربایجانی و تبریزی ها از این آش پرطرفدار استفاده می کنند دلیل نامگذاری این آش این است که خمیرهای فراوانی در آن قرار دارد. همچنین زمان پخت این آش محلی و خوش مزه طولانی می باشد. پخت انواع آش از جمله آش رشته، آش انار، آش گوشواره و آش پتله در نقاط مختلف ایران رواج دارد. پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه آش گوشواره همراه باشید و از درست کردن این آش خوش مزه و مقوی نهایت لذت را ببرید.


طرز درست کردن آش گوشواره

 

ادامه مطلب ...

طرز تهیه جغور بغور

 

طرز تهیه “خوراک جغور بغور”

جغور بغور یکی از غذاهای است که اصالت آن به روسیه بر می‌گردد که به خاطر استفاده از دل و جگر و قلوه خوک، غذایی بوده که قیمت نه چندان بالایی داشته و در فست فودی‌ها برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه تهیه می‌شده است. در اسکاتلند غذایی مشابه جغور بغور وجود دارد که نام آن هگیس است که به عنوان غذای ملی اسکاتلند شناخته می‌شود. اما جغور بغور در ایران بسیار طرفدار دارد و اصالت آن به شهر زنجان بر می‌گردد که از دل، جگر، جگر سفید و قلوه گوسفند درست می‌شود. جغور بغور به دلیل پروتئین زیاد و همچنین خواص خون سازی جگر، یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی است.

Image result for ‫طرز تهیه “خوراک جغور بغور”‬‎

 

ادامه مطلب ...